dilluns, 3 de desembre del 2018

Cosmocaixa

Era el 29 d’octubre, vam anar amb autobús i feia molt de fred. Vam passar moltes  parades. Al arribar vam esmorzar a fora. Després vam anar a un sala on es feia l’activitat “robot o no robot”. Allà ens vam col·locar en grups de tres. El que estava al costat   de la caixa era l’encarregat de treure les coses de dins. La primera capsa tenia a dins uns  insectes mecànics  que ja estaven programats. Els vam encendre tots i vam veure com funcionaven. En conclusió vam veure que tots tenien diferents sensors, el del tacte, el de la llum i el de proximitat.
Seguidament vam encendre uns portàtils  per programar un robot que va treure el que estava  al costat. Aquest robot tenia un munts de sensors per exemple: el de la oïda, tacte i de llum. El monitor ens va guiar per programar el robot per que anés cap endavant i quan toqués  al company tornés cap endarrere. Al acabar, un dels company que no va poder sortir, va programar un altre per a que anés molt poc a poc i quan notés altre robot anés molt despresa. Quan vam acabar ell ens va donar un altre robot que era un animal de la prehistòria, aquest tenia un munt de sensors com per exemple: tacte , gust , oïda i el del llum.
Després vam anar a dinar, continuava fent molt de fred.  A continuació, vam anar al expositor on estaven tots els robots. Hi havia un munt, cadascun feia una cosa diferent, per exemple: alguns jugaven contra el humans als escacs, altres imitaven les expressions de la cara de la gent, i també jugaven a les cartes. Per últim, vam anar a veure  monuments de robots que imitaven a persones, dinosaures. Hi havia explicacions de la història dels robots. Al acabar vam anar a la porta principal on estava la parada del bus, el vam  agafar, vam fer un transbord a una altre parada i vam arribar a l’escola.
La sortida va estar bé, vam veure molts robots i ens va servir com a repàs d’allò que vam estudiar l’any passat sobre robòtica.

Adam 6è

SORTIDA AL COSMOCAIXA

El  Dilluns 29 d’Octubre  vam anar d’excursió al Cosmocaixa.
Directament  a les 9 del matí,  vam sortir de l’escola caminant   fins al carrer Caraques.  Mentre que arribàvem a la parada d’ autobús vam passar molt de fred. Un cop allà, ens van deixar esmorzar a una placeta al costat del Cosmocaixa, al acabar ens van portar a una sala per poder realitzar l’activitat: robot o no robot.  A l’entrar ens vam dividir  en grups de 6 i després es van subdividir en grups de 3. En l’activitat ens van presentar diferents tipus de robots zoomòrfics: una aranya, una larva, una formiga i un cranc. Cada grup tenia una caixa que contenia, els quatre robots zoomòrfics, un dinosaure, un cotxe amb un braç i uns tipus d’ aliments de mentida. L’activitat consistia en programar robots, per això cada grup de 3 tenia un ordinador. El monitor ens deia uns passos i nosaltres els complíem. Primer, vam programar el “robot cotxe” perquè anés recte fins arribar al company que estava a l’altre banda i li toqués la mà per  tornar  de nou al punt inicial. Després vam programar-lo per que anés molt lent i quan notés un altre robot anés molt ràpid,això semblava una lluita. Al final vam agafar el dinosaure que ja estava programat, al posar-li  la bateria es va començar a moure, vam agafar de la capsa els aliments de mentida per  donar-li de menjar al dinosaure. Per acabar l’activitat, vam veure una exposició de robots.
Al sortir del Cosmocaixa vam anar un altre vegada a la placeta per dinar, uns quants vam estar jugant  i uns altres parlant.  A l’acabar de dinar, vam anar un altre vegada cap a dins per veure l’aquari on hi havia: un tipus de tauró un peix gat i un peix manta. També es podien  trobar  insectes, com per exemple una taràntula o granotes. A l’acabar de veure-ho tot, ens vam dirigir a la parada d’autobús, i en el viatge de tornada vam fer transbord fins a la porta de l’escola.
   Montse 6è

Sortida al Cosmo caixa

El dia 29 d’octubre vam anar d’excursió els nens i nenes de 6é al Cosmocaixa . Era un dia nuvolat amb molt de fred i aquell dia havíem d’ anar amb tot el fred . Vam agafar el bus 60 per a que ens deixarà en front  de la porta del Cosmo caixa .
Quan vam arribar vam anar a esmorzar fora, intentàvem  jugar però amb el fred no podíem.
Desprès vam anar  a fer el taller que es deia robot o no robot.  Primer va venir un home per fer-nos el taller i vam fer grups de tres per a que ens poséssim en taules. A la taula hi havia un ordinador i una caixa, dins hi havia més caixes però ens va dir que agaféssim  la més petita, d’aquesta vam treure uns robots amb forma d’insectes.  Un d’ells amb forma de formiga tenia un sensor davant  per no xocar, quan detectaven un objecte canviaven de direcció. El de forma de cuca si es posa d’esquenes es tornava a col·locar  bé encara que algunes vegades li costava. La larva tenia sensors d’infraroig i sempre girava cap a la dreta. El cranc disposava de  sensors de so i de llum. Tots per encendre’s tenien un botó a sota.
Desprès vam obrir una caixa mitjana, dins hi havia un robot que tenien que programar-lo  amb l’ ordinador mitjançant una aplicació de Lego. El vam fer que caminés cap al davant  fins que li xocàvem la mà i llavors tornava enrere. Desprès el vam programar per a que anés cap en davant i quan xoques amb algú  camines ràpid. Aquest  robot tenia sensors de vista infraroig com la larva però també de tacte al braç.
I per últim, vam agafar la caixa gran i dins hi havia un robot amb forma de dinosaure que tenia sensors de tacte, de vista i de gust . Aquest robot no feia falta programar-lo, però si que feia falta posar-li una bateria per a que funcionés.  Quan el tocaves movia la cua, tenia menjar que era una fulla d’arbre que si li donaves la volia però també tenia una pedra que si li donaves no la menjava. Així vam poder saber que tenia el sentit del gust. Si li acaronàvem el dinosaure es posava content!
Per últim, vam anar a menjar fora però continuava  fent  molt de fred així que per escalfar-nos alguns vam jugar  al joc de les pel·lícules. Al acabar vam tornar a entrar al museu  i vam veure tot el Cosmo caixa , sobretot  els animals del Bosc inundat i la secció de robots que estava  molt xula.  El que més em va cridar l’atenció de l’exposició va ser  un robot que imitava l’expressió facial dels humans amb només posar-te al seu davant: si tu somreies, ell també ho feia .
L’excursió em va agradar, del taller ens va servir com a repàs ja que ja sabíem bastant sobre robots. La visita al museu en general tot i que no és la primera vegada que anem és de les coses que més em va agradar.